pátek 27. září 2013

Salko müsli

Nejsem zastáncem kupovaných zapékaných směsí müsli, i když musím přiznat, že po těch čokoládových bych se mohla utlouct. Když už, tak si ale radši dám jenom ovesné vločky a nějaké oříšky s ovocem. Tentokrát jsem se ale rozhodla vyzkoušet zase domácí pečené. Jak už dle názvu vypovídá, použila jsem salko, čímž tato snídaňová dobrota značně ztrácí  na zdravosti :D Ale jelikož bylo už nutné salko dopotřebovat (a přece ho nevyhodím) rozhodla jsem se na kamáradčino doporučení toto müsli vyzkoušet. A i přestože salko doopravdy není nic co by bylo vhodné jíst častěj, myslím si, že je tato domácí varianta pořád lepší než ta kupovaná z obchodu :) Navíc není potřeba dalšího cukru a müsli je doopravdy  moc dobré. Nejvíc mi zachutnalo s mlékem nebo jen tak samotné, ale můžete ho přidat klidně i do jogurtu :)
 


 
Potřebujeme:
  • 500g ovesných vloček
  • plechovka salka (slazené kondenzované mléko)
  • 120g vlašských ořechů
  • 60g sušených brusinek
  • 30g lněných semínek
  • 2 lžíce oleje
  • (mléko)
Do misky jsem si nasypala vločky, ořechy nasekané na kousky, brusinky a semínka a vše jsem promíchala. Poté jsem přilila salko a olej a vše pořádně promíchala aby se mi suroviny spojily, dle hustoty jsem přilila trochu mléka. Směs jsem rozetřela na plech vyložený pečícím papírem a dala péct do trouby vyhřáté na 160°C. Pekla jsem dohromady asi hodinu, přičemž jsem minimálně každých 20 minut směs "prohrábla" aby se müsli nepřipalovalo a upeklo rovnoměrně.

4 komentáře:

  1. Salko vážně nemusím, ale vidím ho v receptu na pečené müsli poprvé. Vždy jsem viděla s medem:)

    OdpovědětVymazat
  2. :D něco podobného jsem zkoušela už tak před rokem, dala to do malého pekáčku a nějak mi to přetelko a spekla se celá trouba :DDDD No láká mě tomu dát druhou šanci :P

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to parádně. :) Jen to Salko... není to moc zdravé. :D Ale jednou za čas, proč ne. :)

    OdpovědětVymazat