čtvrtek 27. srpna 2015

Moje léto II.- DOVOLENÁ

Omlouvám se, že to tady od posledního článku tak dlouho zeje prázdnotou, ale je léto, prázdniny, počasí až na pár výjimek pěkné tak se snažím užívat si a pak není tolik času na psaní článků. Až do dneška jsem měla nabitý program, ale teď budu mít tak na týden zase trochu klidu a času, tak se pokusím trochu to tady dohnat. A dneska pro vás mám další článek na téma Moje léto, tentokrát z dovolené.
 
S přítelem jsme letos stejně jako loni vyrazili do Jeseníků. Jako dopravní prostředek jsme zvolili vlak, ve kterém jsme si oba hráli na velké čtenáře, ale vzhledem k tomu, že jsem vyjížděli už v 6 jsme víc spali než četli. Ale myslím, že ty knížky byly na efekt dobré :D Ubytovaní jsem byli v apartmánu v Karlově pod Pradědem. První den nám počasí příliš nepřálo a bylo zatažené, občas i pršelo. To nám ale příliš nevadilo, protože v plánu byla jen procházka v okolí spojená s návštěvou několika hospod a ochutnávkou co největšího množství jídla a pití.
 
Další den už bylo krásně a náš první výlet byl do Karlovy Studánky. Jedná se o lázeňské městečko, ale musím říct, že v zimě je mnohem hezčí než v létě. Já jsem si jako správný turista pořídila mapu Jeseníků a tahala jsem ji všude s sebou a na každém rozcestí ji důležitě vytahovala a předstírala jsem, že se v ní naprosto dobře orientuju a nejsem vůbec zmatená z těch čar, které tam všude jsou. A díky častému používání mám nyní místo mapy salát, ale pocit je dobrý :D
 
 Jak jsem říkala, mapa mi doopravdy přirostla k srdci :D
 Ano jako malá, musím jezdit až do Jeseníků abych zažila takový nevšední zážitek :D
Karlovu Studánku jsem si samozřejmě nevyfotila, ale ovečky co tam byly ano :D Přemýšlela jsem jestli si je mám pokusit pohladit, ale když jsem si o pár metrů dál přečetla, že je plot pod proudem, byla jsem ráda, že jsem to neudělala.

Další den jsme se rozhodli vydat se k Petrovým kamenům. Sice se nedá dojít až k nim, protože tam rostou prý nějaké chráněné rostliny, ale vidět šly krásně a my se tím pádem vyšplhali až na Ovčárnu. Vzhledem k povětrnostním podmínkám jsme původní nápad jít až na Praděd zamítli.

 Vlevo Petrovy kameny a vpravo Praděd.
A jak můžete vidět za mnou (výjimečně nemám mapu v rukách) viditelnost nebyla zrovna nejlepší, takže bychom se na Praděd stejně šplhali zbytečně.

Poslední den jsme se vyvezli autobusem na Ovčárnu a odtud po naučné stezce Bílá Opava jsme sešli opět do Karlovy Studánky. Šlo se podél potoka, i když místy bych řekla přímo v potoce a kolikrát jsem se už viděla rozpláclá na zemi. Vše jsme ale přežili a výlet jsme si opět užili.
A protože jsem se tolik soustředila na to abych nespadla musím si fotku půjčit z jiného zdroje :D


 
Ale čemu jsme se věnovali ještě víc než turistice bylo jídlo a pití. Oblíbili jsme si několik hospůdek, kde jsme vždy s radostí poseděli a naplnili bříška :D
 Ledová káva s čokoládovou zmrzlinou a šlehačkou.
 Palačinka s borůvkami.
Vídeňská káva (přítel nudná kofola :D )
 A protože přes týden v hospodách zavírali už v devět museli jsme si odnést zásobu na pokoj :D
 Opět pivo, tentokrát na Hvězdě.
Nahoře borůvkové pivo-všechno tam bylo borůvkové :D A dole šopský salát, víno a růžové kapesníčky :D
 
A co vy? Vyrazili jste letos někam na dovolenou? :)

6 komentářů:

  1. Musela to být krásná dovolená :D Taky nejsem s mapama kamarádka, ale vždycky to nějak zvládnu :D
    Borůvky jsou nejlepší :* naprosto bych si dala tu palačinku!

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky, hlavně ty ovečky (a palačinka a kafíčka! :-D). Borůvkové pivo jsem jednou ochutnala na pivním festivalu a moc mi chutnalo!
    Taky u sebe ráda nosím mapu, i když se v ní naprosto neorientuju :-D Kolikrát se mi stane, že i když ji mám, jdu úplně na opačnou stranu a vůbec mi to nepřipadá divné :-D.

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, do Jeseníků bych se jednou moc ráda podívala :) zase tak daleko to od nás nemáme, tak nevím, rpoč jsem tam ještě nikdy nezavítala :( láká mě právě ta Karlova studánka - vypadá to tam úchvatně :))

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,
    moc děkuju za komentář u mě na blogu :) líbí se mi tvůj blog, nemáš zájem o vzájemné gfc?:)
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. to jídlo! ♥ já se absolutně neorientuju v přírodě, takže mapa je můj velký nepřítel :D
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. podle fotek krajiny bych vůbec neřekla, že je to foceno v ČR, krása.
    na fotkách na balících jsem taky ujetá :D
    a palačinka, jéééé :)

    OdpovědětVymazat